Periode: 3
Lerares: Karen Kiene
Helaas ziekmelding van Karen, maar als groepje hebben toch besproken. Omdat het nu echt een grafische vorm moet gaan worden, en Thomas bezig was met uitsnedes, schoot mij het idee van een kinderboekje binnen. Waarin een vorm zit verwerkt die je door elke bladzijde ziet (door de uitsnede).
Omdat ik zo met verborgen schoonheid bezig ben geweest en toch wel een aardig beeldarchief, en een ontwikkeld beeldarchief heb, kon ik dit zo wel allemaal in het boekje stoppen. De dingen die de gewone burger als schoonheid ziet, die 'mooi' bedoeld zijn, snij ik weg omdat ik dit juist NIET als verborgen schoonheid ziet. Het paaltje, dat per ongeluk door handelen van de mens mooi is geworden komt acheraan. En deze word langzaam door de uitsnedes zichtbaar.
Ook heb ik geprobeerd om gemaakte paaltje van veel beelden stedelijkheid te geven door uitsnedes maar dit vond ik niet werken en miste alsnog het grafische in groepsverband.
Ik ga verder met bovenstaande dummie. Ik ga eerst kiezen welke foto's ik ga gebruiken. Vervolgens ga ik kijken of ik deze nog overnieuw moet nemen, van een verdere afstand zodat de uitsnede meer voor zichzelf spreekt (de vorm ervan). zo moet bijvoorbeeld de foto van het paaltje overnieuw worden genomen, omdat er anders witruimte overblijft. Ook ga ik kijken of ik het met typografie kan combineren. Genoeg te doen!
Tot nu toe is mijn conclusie wel dat ik voortaan moet oppassen met een groot beeldarchief. Een groot beeldarchief is niet verkeerd, echter moet ik wel eerder aan een grafische vorm gaan denken. Ik ben nu zo met beeld bezig geweest, dat ik er in om kom en niet meer weet hoe ik het moet combineren. Voortaan moet ik het grafische er eerder bij gaan betrekken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten