Periode: 1
Lera(a)r(es): Renee Turner
Cijfer: 6
Met dit vak heb ik veel moeite gehad, maar ik heb er ook ontzettend veel geleerd. Doordat ik een zeer moeilijke start heb, heb ik uiteindelijk minder gepresteerd als er nog uit te halen viel. Jammer, maar komende periode week ik wel hoe ik moet starten dus ga ik knallen!
Het doel van het onderwerp 'the grammar of images' was om te leren werken met series beelden op verschillende manieren
- a day in the life of
beelden die elkaar in een logische volgorde opvolgen. minimaal 24 beelden. het onderwerp kon van alles zijn. jezelf, maar ook een stoel, of een mier of een bank. noem het maar op.
Ik was echt enorm fout begonnen en moest volledig overnieuw beginnen, een enorme klap maar ik ben er wel door aan het experimenteren geslagen. Ik heb HEEL VEEL onderwerpen geprobeerd, om akelig van te worden maar uiteindelijk heb ik voor het volgende gekozen. Het filmpje is nog niet helemaal perfect, het moet nog wat worden ingekort en de tekst moet duidelijker en langzamer worden gemaakt. dit had eigenlijk bij de beoordeling al moeten zijn natuurlijk... maar door mijn enorme late start heb ik er nooit feedback op kunnen krijgen.
- a collection
Beelden die bij elkaar horen doordat ze iets gemeen hebben. Er moest sprake zijn van minimaal 10 tot 15 beelden. Weer was mijn start niet geweldig maar doordat ik het niet meer zag zitten heb ik een goede keuze gemaakt. Ik heb mijn werk voor zover ik toen was op internet gezet en advies gevraagd en dat kreeg ik! thank god, en met dat advies ben ik verder gegaan waardoor er hele mooie foto's uitkwamen. Wat daar uitkwam zou een goede voorstudie zijn, nu liep ik dus alsnog een week achter maar ik was al een heel stap verder! kritiek: varieer meer met schalen wat ik vervolgens ook heb gedaan.
de laatste opdracht: opposites attract
Hier bleek uiteindelijk dat we opposites weg moesten denken. we moesten niet uitgaan van tegenoverstellingen maar van beelden die niets met elkaar te maken hebben maar door ze naast elkaar te leggen vormen ze toch een verhaal. erg moeilijk want je grijpt al snel naar een collectie. ik had wel al vrij snel een idee door de voorbeelden die op internet stonden. hier zat onder andere een werk tussen van een groep bodybuilders met daarnaast twee nonnen. dit had niets met elkaar te maken maar doordat elk persoon een stip op het hoofd had ontstond er toch een verband. Ik heb zitten brainstormen over hoeken, vormen, lijnen waarbij ik uiteindelijk bij lijnen bleef hangen. Ik ben in mijn omgeving op zoek gegaan naar allerlei composities, voorwerpen etc waarin lijnen voorkwamen. Zo heb ik bijvoorbeeld mijn armbandje om mijn pols, mijn dekbed, de regenpijp tegen de muur, een lantarenpaal naast de straat gefotografeerd. allemaal dingen die niets met elkaar te maken hebben maar door de lijnen toch een geheel vormen. de kritiek zat hem in mijn manier van presenteren, foto's hoeven niet per se onder elkaar te hangen. en ook niet tegen elkaar aan, wanneer je ze uit elkaar hangt maken onze hersens vanzelf het plaatje dat de lijnen doorlopen en daar ging de opdracht om: onze hersenen vormen a d h v foto's hun eigen verhaal.
Ik heb, met heeeel veel geluk, een 6 gehad en ik ben er dan ook super blij mee. Ik zou eigenlijk een onvoldoende krijgen maar doordat ik zelfstandig de eerste opdracht heb aangepast heb ik een voldoende gehad. Bij de overige 2 opdrachten heb ik wel wat met die kritiek gedaan, maar ik heb precies gedaan wat zij aangaf. Ik moet de kritiek omzetten naar mezelf en er dan wat mee doen. Dat zie ik nu wel in, alleen op dat moment had ik er niet aangedacht. Ik dacht dat het dan goed zou zijn. Iets om mee te nemen naar de volgende periode!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten